2. Cum transmit o factura in RO e-Factura ANAF (SPV)?
Pentru a trimite o factura la ANAF (e-Factura), accesati meniul "Facturi":
-
in lista care va apare, dati click pe numarul aferent facturii pe care doriti sa o trimiteti la ANAF
-
apoi dati click pe optiunea "E-FACTURA" (dreapta sus) si selectati "Trimite SPV ANAF".
Dupa trimiterea la ANAF, statusul facturii se va modifica din Netrimisa in Trimisa. In aproximativ 2 minute, factura este procesata de ANAF si veti putea descarca ZIP-ul dat de ANAF (e-Factura cu semnatura ANAF).
Pentru a verifica daca factura a fost procesata de catre ANAF, accesati butonul de Reincarca din dreapta statusului e-Facturii.
Inainte de a trimite factura la SPV ANAF (in Sistemul National de Facturare Electronică - RO e-Factura), aplicatia valideaza factura, folosind validatorul pus la dispozitie de ANAF.
Daca factura este valida se va trimite la ANAF.
Daca factura nu este valida, va aparea o fereastra cu mesajul/mesajele de eroare returnate de validatorul ANAF. Veti putea opta pentru trimiterea facturii (daca selectati Continua), sau pentru a nu o trimite (daca selectati Renunta).
Dupa trimiterea in SPV ANAF, statusul e-facturii va fi actualizat din "Netrimisa" in "Trimisa". In cazul in care serverul ANAF nu functioneaza in momentul trimiterii, statusul va fi "In curs de trimitere" (trimiterea ei se va face automat de catre aplicatie cand serverul ANAF va fi disponibil). Dupa trimitere, se primeste de la ANAF un id de incarcare. Ulterior trimiterii, aplicatia verifica statusul facturii dat de ANAF, pe baza id-ului de incarcare trimis.
In momentul in care ANAF a finalizat prelucrarea e-facturii, statusul acesteia va fi Succes sau Eroare.
Descarcarea arhivei se poate face de pe factura (unde ati facut trimiterea veti avea disponibila optiunea "Descarca arhiva"), dar si din meniul e-Factura -> Istoric e-Facturi trimise).